woensdag 17 juni 2009

Dag 2, 5de overall

Na een uur uitstel besloot het comite uiteindelijk ons dan toch maar het water op te sturen. De zeilers dachten eigenlijk dat dat voor de sier was om ons maar even uit de haven te krijgen om vervolgens weer terug te keren. Echter bleek al snel dat er 300 meter uit de haven al een bouwend windje stond. Eenmaal bij de wedstrijd baan aangekomen stond er een windkracht 4.

Race 4

De eerste start waren we te vroeg opgelijnd waardoor we niet konden accellereren en team Gill over ons heen kon lopen. Bij de bovenboei kwamen we als 10de. Toen bij de spreader boei de neerhouder brak. Terwijl Melissa als Neerhouder gebruikt kon Joost de oorspronkelijke repareren met het lijntje van de stootwil. Ondanks dit alles verloren we slechts 2 plaatsjes en kwamen we als 12de beneden. Uiteindelijk finishden we toch nog als 9de.

Race 5

Inmiddels is de wind toegenomen tot 25-30 knopen. Onze hersens hebben door al het werk in race vier de 5de race niet kunnen opslaan. Volgens de uitslagenlijst zijn we 5de geworden.

Race 6

Prachtige start bij het Schip maar door een naar links draaiende wind (waar wij niet zaten) leek even het veld voor langs te komen. De eerste bovenboei hadden we de layline net te krap, als een van de weinigen want de rest had de boei overzeild. Doordat het wel erg druk was bij de linker gate boei kozen we de rechter, dit pakte echter niet lekker uit. Maar dankzij de perfect aangezeilde layline met vrije wind vanaf een halve mijl van de bovenboei konden we nog mooi als 3de boven komen. Met team Gill op onze hielen in het laatste rak wisten we de 3de plek vast te houden.

Anoniem zei

hallo jongelui, voorlopig doen jullie het niet verkeerd, mooi regelmatig en.....een stijgende lijn nog even volhouden en langzaam naar plaats 1 opschuiven , vergeet niet om plezier te maken en geniet er van
groet uit antwerpen anna & pp